Pinserit ry

Pinserit ry on valtakunnallinen, vuonna 1981 perustettu yhdistys, jonka kotipaikka on Helsinki ja toiminta-alueena koko maa. Yhdistys sai rotujärjestöoikeudet marraskuussa 2011. Toiminnan tarkoituksena on edistää puhdasrotuisten pinsereiden jalostusta Suomessa, toimia aatteellisena yhdyssiteenä jäsenten keskuudessa ja edistää jäsenten koiraharrastusta. Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan seuraamalla ja ohjaamalla jalostustoimintaa, järjestämällä keskustelu-, neuvottelu- ja koulutustilaisuuksia, näyttelyitä, kokeita, kilpailuja ja kursseja.

Pinserit ry on Suomen Kennelliitto − Finska Kennelklubben ry:n, Suomen Agilityliiton ja Suomen Koirankasvattajat ry:n jäsen. Pinserit ry. julkaisee yhdessä Suomen Affenpinserit ry:n ja Suomen Kääpiöpinserit ry:n kanssa neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Pinserit-lehteä.